Groepslessen

Groepslessen

Wekelijks programma

Dinsdag:

Aquafitness

De lessen aquafitness gaan door in het zwembad te Mechelen aan de Geerdegemvaart.
Kostprijs: 5€/les + ingang zwembad
Tijdens de schoolvakanties zijn er geen sessies.

AquaFIT (17u15 - 18u)

Als je op een rustige manier aan je conditie wil werken, raden we aquaFIT aan. De rustige sessie stimuleert je fysieke capaciteiten zonder zware inspanningen te leveren. Deze vorm van aquagym is aangeraden voor beginners, zwangere vrouwen, mensen met gewrichtspijnen, fibromyalgie, etc.

AquaPOWER (18u - 18u45)

Als je wil zweten in het water, dan stelt aquaPOWER je niet teleur. Deze actieve vorm van aquatraining geeft je in slechts 45min een fysieke boost! Alle sportievelingen die iets nieuws willen proberen zijn welkom.


Yoga 

19u45 - 21u

Een les yoga = 75 minuten tijd voor jezelf.
Je versterkt je lichaam en maakt het flexibeler. Zowel fysiek als mentaal leer je er je grenzen herkennen en beschermen. Tijdens de lessen hebben we oog voor een correcte en gezonde uitvoering van de yoga houdingen (asanas), die bij iedereen anders zijn. Je mag je verwachten aan pittige, versterkende houdingen, maar ook aan stretching en ontspanning van lichaam en geest. Tijdens de lessen focussen we steeds op ademhalingsoefeningen (pranayama). “Breath is the king of the mind”, zei Indiaas yogaleraar B.K.S Iyengar ooit.

Reserveer je plaats in de les door te mailen naar flowyogabyeva@gmail.com


Donderdag:

Pilates 

19u30 - 20u30 & 20u45 - 21u45

Tijdens de lessen Pilates wakkeren we de verschillende spieren aan door diepe krachtoefeningen. Die wisselen we in een vloeiende beweging af met verschillende stretch-poses. Alle beweging komt vanuit de navel, ons krachtcentrum. De zes pijlers van Pilates komen in elke les aan bod:

1. centrering vanuit het krachtcentrum 

2. controle 

3. concentratie 

4. ademhaling 

5. visualisatie 

6. flow 

Klik hier om je plaats in de les te reserveren.


Occasionele lessenreeks

HiPsessions

Sport je graag in een groep met een doel voor ogen? Dan zijn de HiPsessions iets voor jou!
We organiseren dit 10-weken durende programma tweemaal per jaar in open lucht.
Inschrijven doe je meteen voor de hele reeks; dan ontbreekt het je niet aan motivatie!

Houd onze Facebook-pagina in de gaten voor meer informatie.

Start to Run

Het doel?
Op 12 weken 5 kilometer kunnen lopen.
Via een rustig opbouwend loopschema bouw je zelf je conditie op. Je bent niet afhankelijk van vaste trainingstijdstippen en kiest volledig zelf wanneer je traint. Via een Whatsapp-groep met je mede-lopers heb je toch de nodige ondersteuning en motivatie. Om de 2 weken komt iedereen samen voor een groepswork-out.

Tip: beperk het risico op blessures door een preventieve screening te laten uitvoeren in de praktijk.

Health in Progress

Website by